-

-
  • home

අන්තර්ජාලයෙන් බුදු දහම ආරක්ෂාවට නිති ගෙන එන්නට සැරසිමේ ඇතුල් පැත්ත.



බුද්ධශාසන ආමත්‍යංශය ඇතුලු බුදු දහම ආරක්ෂා කිරිමට බැදි සිටින එහේත එම වගකීම පැහැර හරින අමාත්‍යංශ තවත් නිති සැකසුමකට සුදානමි වන බව වාර්ථා වේ. එනමි අන්තර්ජාලය හරහා බුදු දහම මෙන්න අන්‍යාගමි වලට අපහාස කිරිමට එරෙහිව නිති සැකසීමයි.  මෙහිදි අප බැලිය යුතු ප්‍රධාන කාරණය වන්නේ සැබැවිනම් මෙම නිති බුදු දහමේ ආකර්ෂාවට ගත ක්‍රියාමාර්ගද යන්න විමසීමයි. බුදු දහම ලංකාවේ ව්‍යවස්ථාවෙන්ම රාජ්‍ය ආගම කර ඇති ආරක්ෂා කල යුතු දර්ශණයකි. එසේනමි නැවත නැවත නිති ගෙන එන්නට අවශ්‍ය නැත. 

නමුත් පසුගිය කාලය තුල මුසල්මානුවන් එක දිගට බෞද්ධ ස්ථාන විනාශ කරන විට මෙ ආරක්ෂා කළ යුතු යැයි තිබෙන කිසිවක් මොවුන් කලේ නැත. මුසල්මානුවන්ගේ උවමනාවන්ට බුදු පිළිම මෙන්ම බෝ ගස්ද කපා විනාශ කරන විට මේ ව්‍යවස්ථාවෙන්ම තිබු නිති බලපැවේ නැත. ඒ පිළිබදව එකෙකු හෝ කථා කලේ නැත. නමුත් දැන් අමුතු ලෙඩක් නැවත පහළ වි තිබේ. 

ව්‍යාවස්ථාවෙන්ම ආරාක්ෂාව දි තිබියදිත් එය කර ගැනීමට නොහැකි බුද්ධශාසන අමාත්‍යංශය මේ නිති ගෙනත් බුදු දහම ආරක්ෂා කරයිද ? සැබැවින්ම මේ නිති ගෙන එන්නට උත්හස කරන්නේ මිලේඡ්ච ඉස්ලාමය වැනි අන්ථවාදියන් ආකර්ෂා කිරීමට නොවේද ? මන්ද ඉස්ලාමයේ නිරැවත බෙහෝ දුරට අද හෙළිව ඇත්තේ සහ තව දුරටත් හෙළි කරන්නේ අන්තර්ජාලයෙන් විමයි. ඉන් එහාට මේ ත්‍රස්ථවාදි ඉස්ලාමයේ ක්‍රියාවන් කිසිදු මාධ්‍යක් හෙළි කරන්නේ නැත. එබැවින් මේ නිති කාගේ ආරක්ෂාව සදහාද ? ව්‍යවස්ථාවෙන් පොෂණය කළ යුතු ආගම රැක ගන්නට බැරි අමනයන් මෙවැනි නිති ගෙන එමින් හදන්නේ වෙනත් කුමන්ත්‍රණයක් බව ඔබටද පැහැදිලි විය යුතුය. 

සත්‍ය නිවිස්
www.sathyanews.com 

මුන්නේෂ්වරමි බිලි පුජාවට එරෙහි රාවය උද්ගෝෂණය තහනමි



හලාවත මුන්නේෂ්වරම් කෝවිල අසළ ලබන 22 දක්වා පෙළපාලි උද්ඝෝෂණ හා විරෝධතා පැවැත්වීම තහනම් කරමින් හලාවත අතිරේක මහේස්ත්‍රාත් කේ.කේ.ලියනගේ මහතා විසින් නියෝගයක් නිකුත් කරනු ලැබීය. 

සත්ව බිලි පූජාවට එරෙහිව කෝවිල ඉදිරිපිට කිසියම් පාර්ශවයක් උද්ඝෝෂණයක් කිරීමට සූදානම් බව සැකයැයි පොලීසිය කළ ඉල්ලීමකට අනුව අධිකරණය මේ නියෝගය ප්‍රකාශ කළේය.

කෙසේ වුවද මෙම උද්ගෝෂණය සංවිධානය කරන්නේ සිංහල රාවය සංවිධානයයි.  එය පවත්වන්නට තීරණය කර තිබුයේ අගොස්තු මස 21 වන දින වන අතර මුන්නෙෂ්වරමි කොවිලේ මෙ වර පවත්වන්නට යෙදි තිබු මහ සත්ව සංහාරයද අත් හිටවුයේ සිංහල රාවය සංවිධානයෙන් කළ  බලපෑමට අනුවයි. 

සත්‍ය නිවිස්
www.sathyanews.com

අනුරාධපුර අනවසර මුසල්මානු පල්ලිය ඩෝසර් කර ඉවත් කරයි



අනුරාධපුර පූජා භූමියේ දුම්රියපල සිට යන පාරේ මොල්ලිගොඩ ආවාසය නමින් පවත්වාගෙන ගිය පන්සලට යාබදව අනවසර පල්ලියක් ඉදිකර තිබුණි. මුලින් එය මුස්ලිම් දහම් පාසලක් වසයෙන් පවත්වාගෙන ගිය අතර පසුව පල්ලියක් කරඇත. පසුගිය ජනවාරි 5 වන දින බොදු හිරැ සංවිධානයේ ආරාධනාව මත සිංහල රාවය සංවිධානය පුර්ණ මැදිහත් වීමෙන් සහ සංඝරත්නය , ජනතාව සමගද  විරෝධතාවයක් පවත්වා ඇත. 

එහි ප්‍රතිපලයක් වශයෙන් මාස 3කින් ඉවත්කරන බවට ලිඛිතව ලිපියක් නගර සභාවෙන් දොඩම්මුල්ලේ චන්ද්‍රානන්ද හිමිට බාරදී ඇත. පසුව නගර සභාවෙන් අධිකරණයට පැමිණිල්ලක් මගින් නඩුවක් දමා ඇත. එම නඩුවෙන් අධිකරණයෙන් අනවසර පල්ලිය ඉවත්කරන ලෙස නියෝගයක් නිකුත්කර තිබුණි. ඒසේ නියෝග කර තිබුනත් එම පල්ලියේ පිරිස් රුස්කර දේශනා හා ආගමික කටයුතු සිදුකර ඇති නිසා පසුගිය දින කිහිපයේ තරුණයන්ගේ නොසන්සුන් තත්වයක් ඇතිවු අතර 2013 අගෝස්තු 15 වන අද දින සවස 2.30 ට පොලීසියත් මැදිහත් වී එම අනවසර පල්ලිය මුලුමුනින්ම ඩෝසර්කර ඇත. 

මෙවැනි පල්ලි සැදෑමට කිසිවිටෙකත් නැවත ඉඩ දිය යුතු නැත. ඔබත් ඔබ ප්‍රෙදේශය ගැන අවධානයෙන් සිටින්න. කිසිම මුසල්මානුවෙකුට පල්ලි සෑදිමට ඉඩ නොදෙන්න.

සත්‍ය නිවිස්
www.sathyanews.com

අසනීප සිගිත්තිය වතුරට විසිකර මරා දැමු අනුවේදනීය කථාව -



හඳ පළුව කළු වලාවකින් වැසී සිට ආයේමත් දුහුල් වලා රොදකට පාවී ආවේ එළිය ගහකොළ පුරා අතුරා දමමිනි. ඉඳහිට අහස් ගැබෙන් තරු කැටයක් වෙල් ඉහත්තාවට කඩා වැටුණේ පාළුවට අතවනමින්ය. නිහඬ වෙල්යාය පුරා ලැඟුම්ගත් නිශාචර පක්ෂීහු ද මේ යාමයේ සිටියේ තුරුගොමු වදුලක නිදි සුවය විඳ ගනිමිනි. සේපාලිකා මල් නටු අගින් ගිලිහී බිම පතිතව තිබුණේ කඳුළු පිනිකැට පෙතිමත විසුරුවන අතෙර්ය.
මුළු ලොවම එකට වැටි නිදිගත් මෙවන් පාලු නිද්‍රාවක සිත් සතන් ද සුවබරය. එහෙත් මේ රාත්‍රිය උරුමව තිබුණේ සිත්පිත් නැති යක්ෂයාගේ හෝරාවටය. කිරි සුවඳ ළපටි ගොදුරක රසය සොයමින් ඒ සිත්පිත් නැති යක්ෂයා රාත්‍රියට අවතීර්ණ වෙමින් සිටියේය. රැහැයිනාදය වේදනාබර වැලපීමක් වී තුරුගොමු අතරේම ගොළු වූවේය.
හදවත් නැති මිනිසුන්ගේ නිහීන පාපතර දෙඅත් මතින් පුංචි කොඳමලක් තැලී පෙළී පණනල සඟවා ගත්තේ මේ ලෝකයේ උපන් පවටය. සඳක සිහිලස කිරණ හෙළා මල් කැකුළු සිඳබිඳ දවා දැමුවා නම් හිරුගෙන් සිහිල සෙනෙහස පැතීම කවර නම් මුලාවක් විය හැකි ද?
මේ අහස් වියන යට මේ ඉරහඳ යට මුළු මහත් සංවේදී මිනිසුන්ගේ දෙනෙත් කඳුළින් පිරී ගියේය. වෙල්යාය මැද පෙඳ පාසිවලින් ගහන වූ දියවළක් තුළ රෝස කුසුමක් පාවෙමින් තිබිණි. එහෙත් පණනල සිඳී ගිය ඇගේ අඩවන් නෙතු වියැකී මොළ කැටි දෙඅත් මිට මෙළවි වේදනාබර සමුගැනීමක සටහන් ඒ කිරිකැටි දෙතොල මත ඇඳී තිබිණි. තනිවම පා පොඩි ඔසවාගන්නට පවා බැරි කිරි සුවඳැති බිළිඳියක් දිය වළක ගිලී හුස්ම පොද පා කර දමා තිබිණි. එවන් සංවේදනාවක් හදවත් ඇති මිනිසුන් තුළ ඇති කළේ ඉවසිය නොහැකි ශෝඛයකි.
පුංචි දැරිය මරා දැම්මා ද නොඑසේනම් කවුරුන් හෝ දැරිය වතුර වළට විසිකර දැම්මාද? කවුරුත් විමසන්නට වූයේ ඒ ගැනය.
“අනේ අහිංසක කෙලි පැටික්කි...” කාගේත් නෙතඟට කඳුළක් උපන්නේ සැබෑවටමය.
උදේ පාන්දරින්ම තුරුණු මව් පිය යුවළක් අහංගම පොලිසියට දිව ආවේ ඉහ අත්බදා මොර දෙමින් ය. ඒ තමන්ගේ උණුසුමේ සිටි බිළිඳු දියණිය අතුරුදන්ව ඇති බවක් කියමිනි.
සැබෑ දරු දුකට මුළු ලෝකයම යටය. එය මිනිස් වර්ගයාට පමණක් නොව තිරිසන් සතුන්ට ද පොදු වූ දහමකි. වනාන්තරයේ ඇතින්නකට පැටවකු උපන් කල රැහේම ඇත් අම්මලාට කිරි එරෙනවා යයි කියන්නේ එනිසාය. උණහපුලුවාට උගේ පැටවා මැණිකක් ද වන්නේය. දෙතනේ කිරි බිබී හුන් සුරතල් සිඟිත්තිය අහිමි වූ කල මවකට ඉවසිය හැකිද?
මේ වේදනාබර දුක්ගැනවිල්ල ඇසෙද්දී පොලිස් පරීක්ෂක රණවක සිටියේ පොලිසියේ පැමිණිලි පොත්පත් පිරික්සමින්ය. එහෙත් ඔහුගේ අවධානය බිඳී ගියේ පුංච් එකකුගේ අතුරුදන්වීමේ දුක හිතෙන කතාවක් කන වැකුණු නිසාය. සිය කාර්ය නතර කළ හෙතෙම ඒ දෙසට නොපමාවම සවන් යොමු කළේය.
“අනේ සර්....මාත් පවුලත් නිදාගත්තේ චූටි දුවව මැදින් නිදි කරවල...උදේ බලනකොට ඇඳේ චූටි දුව හිටියේ නැහැ...” ඒ සිඟිත්තියගේ පියා ය.
සියලු රාජකාරි කටයුතු නතර කළ පොලිස් පරීක්ෂක රණවක පැමිණිලිකරුවන් ද නංවාගෙන වෙල් යායක් අසල පිහිටි එම නිවෙස වෙත ආවේ පරීක්ෂණ කටයුතු මෙහෙයවීමටය. අස්සක් මුල්ලක් නෑර විමසුමේ ඇස යොමු කරද්දී ඔහුගේ උකුසු ඇස යොමුවූයේ කිසියම් දෙයක් අසලය. ඒ කිසිවකු විසින් ලියන ලද ලියුම් කඩදාසියක් කෙරෙහිය. එය අතට ගෙන සැකයෙන් බැලූ පොලිස් පරීක්ෂකවරයා එය විමසිලිමත්ව කියවා බැලුවේය.
“උඹලව මම නැති කරනවා උඹලගේ දරුවා හිනාවෙනවා බලන්න මම ආස නැහැ. උඹලව ඉතුරු කරන්නේ නැහැ...”
ලිපියෙහි වූ දෙය නැවතත් ප්‍රවේසමෙන් කියවා බැලූ කල වැටහී ගියේ මෙහි කිසියම් සැඟවුණු දෙයක් ගැබ්ව ඇති බවය. අපැහැදැලි අකුරින් ලියා තිබූ ලිපියෙහි සැඟවුණු දෙය ගැන සැක සංකා පහළ කළ පොලිස් පරීක්ෂකවරයා සිඟිත්තියගේ මව වෙත හැරුණේ විමර්ශනවලට උපකාර වන කිසිවක් සොයා ගැනීමේ අදහසින් යුතුවය. පළපුරුදු පොලිස් නිලධාරියාට ඇගේ හැසිරීම පිළිබඳ යම් සැකයක් මෙන්ම ගැටලුවක් ද ඒ වන විට ඇතිවී හමාරය.
“ඇයි දෙයියනේ තමන්ගේ දරුවා නැතිවුණ අම්මා කෙනකුට ඔහොම නිසොල්මනේ ඉන්න පුළුවන් ද?... ඔහොම වෙලාවක අම්මා කෙනෙක් පොළොවේ පස් කකා අඬනවා නේද...? මේ ගෑනිට ඒ තරම් දුකක් නැහැ වාගේ...”
සැකමුසු බැල්මෙන් පරීක්ෂණ කටයුතු එක දිගටම කෙරීගෙන යද්දී මවත් පියාත් වෙන් වෙන්ව රඳවාගෙන ඔවුන්ගෙන් ප්‍රකාශ සටහන් කර ගැනීමට කණ්ඩායම යුහුසුළු වූයේ කම්පා වූ හදවතින් යුතුවය.
නිලධාරීහු මුලින්ම කළේ කඩදාසි කැබැල්ලක් සහ පෑනක් ගෙන මිය ගිය දැරියගේ මවගේ අතට දී එහි යමක් සටහන් කරන ලෙස පැවරීමය. ඒ සඳහා කාන්තා නිලධාරිණියන් දෙදෙනකුගේ සහාය ලැබිණි. එලෙසම දැරියගේ පියාගේ අත් අකුරින් පැමිණිල්ල සටහන් කරන ලෙසද උපදෙස් ලැබිණි. මොහොතකින් පොලිස් පරීක්ෂකවරයා වෙත ඉදිරිපත් කෙරුණු සටහන් දෙකම දැඩිලෙස
නිරීක්ෂණයට ලක් කළේය. බොහෝ වේලාවක් වැයකොට නිලධාරීහු යම් නිගමනයකට එළැඹුණහ.
“ගෑනිගෙ අත්අකුරු වගෙයි පේන්නෙ... ගෑනිගෙ සම්බන්ධයක් මේකට ඇති... පැත්තකට අරගෙන ඔයාලා ප්‍රශ්න කරන්න...” එයට උප පොලිස් පරීක්ෂක අමරසිංහ හා කාන්තා නිලධාරිණියන් වූ සැරයන් කාංචනාත් සැරයන් සමරජීවනීත් සැණෙකින් සූදානම් වූහ.
“දැන් ඉතින් බොරු නොකියා ඇත්ත කියනවා. ඇවිදින්න බැරි දරුවකුට වතුර වළ ළඟට යන්න බැරි බව දන්නවනේ. මේ ලිපියෙ තියෙන අත් අකුරු තමාගෙ බවට හොයාගෙන ඉවරයි. දරුවට මොකක්ද කළේ... දරුවව කවුද වතුර වළට දැම්මේ... බොරු කිව්වොත් බලාගෙනයි...”
නිලධාරීන්ගේ ගෝරණාඩුව හමුවේ ඇය බොහෝ සෙයින් බියට පත්වූවාය. දහදියෙන් පෙඟී ගිය මුළු සිරුරම බියෙන් සට සටගා වෙවුලද්දී නෙතඟින් කඳුළු කැට කඩා වැටුණේ දුකට ද නැත්නම් බියටද යන්න කාටත් වටහා ගත නොහැකි විය. ඉකිබිඳිමින් ඇය නිලධාරිණියන් දෙදෙනා දෙසට හැරුණේ සඟවාගෙන තිබූ සංසාරගත පව්කාර කතාවක සැබෑ තොරතුරු සෙසු ලෝකයට හෙළිදරව් වද්දීය. එහෙත් ඒ කාලකන්නි කතාව සත්‍ය ලෙසම ඔබ විශ්වාස කළ යුතුව ඇත. ඉකිබිඳිමින්ම ඇගේ මුවින් හෙළිදරව් වන්නේ මෙලොව දරුවකු බිහිකළ මවකගේ මුවෙන් කිසිදා නොඇසිය යුතු නොකිය යුතු කුරිරුතර පාපකර්මයක කෙළවර කතාවකි. දරුවන් ඇති මව්පියවරුන්ට දෙසවන් අදහාගන්නට බැරිව ළතැවුණේය.
“අනේ නෝනා ...මං ඇත්ත කියන්නම්...මම තමයි දරුවව වතුර වළට දැම්මේ...දරුවා තද නින්දේ හිටියේ...මම රාත්‍රියෙම ගිහිල්ලා දරුවව වතුර වළෙන් තිබ්බා. කෙල්ල එක පාරටම සීතල දැනිලා ඇස් දෙක ඇරියා. මගේ මූණ දිහා බලාගෙන හිනාවුණා. මට මහ ලෝබකමක් දැනුණා. ආයේමත් වතුර වළෙන් අරගෙන තුරළු කරගත්තා...”
එහෙත් ඒ හැඟීමට ඇගේ වැදූ කුස උණු වූයේ නැත. එම හැඟීම යළි වියලී ගොස් නරුම කුරිරු සිතිවිල්ල මුදුන්පත් විය. ආයේමත් ඇය ඉවත බලාගෙනම දියණිය වතුර වළ මත අතහැර දමා ගෙදරට දිව්වේ සිව්පා සතකුටවත් අත්කර නොදිය යුතු උරුම කරුමයක් තම ලේ කිරිකර පෙවූ දස මසක් කුස දැරූ දියණියට උරුම කරදෙමින් ය. ඉන්පසු සිදුවන්නේ මහා වේදනාබර ඛේදවාචකයකි. අනන්ත වූ කළුවර රාත්‍රිය යට මළානික සඳ එළිය යට පුංචි සිඟිත්තිය අනේක වද වේදනා විඳිමින්ම අවසන් සුසුම හුදෙකලාවම පා කර හැරියා ය. තම ලේ කිරිපොවා ඩිංග ඩිංග ඇතිදැඩි කළ සිඟිත්තිය අවසන් පණ නල ජල තලයකට මුසු කරද්දී ඇය ගෙට වැදී නිදි පැදුරේ වැතිර ගෙන දෑස් පියා ගත්තාය.
මුළු මහත් ශිෂ්ට සමාජයේම පිළිකුළ වෛරය හා අප්‍රසාදය මව් සෙනෙහසකට අවමන් කළ ඇයම වෙත එල්ල වෙද්දී කිසිදා නොඇසිය යුතු සාහසික ඝාතනයක් සමාජයට නිරාවරණය වන්නේ දරුවකුට දිවමතුරක්වන් එවන් සදාතනික සෙනෙහසක් මඩගොහොරුවකට දමමින් ය. සියල්ල සිදුවී හමාර ය. ඇය තමන්ගේම ලෙයින් ජාතක කළ සිඟිත්තිය දෙවරක් නොසිතාම මරු තුරුළට යැව්වේ ඇයි..?. කාටත් ආදරය හිතෙන පුංචි දැරියක් ඇයට එපා වූයේ ඇයි... ? පොලිසිය පරීක්ෂණ කටයුතු මෙහෙයවන අතරම සිඟිත්තියගේ මරණය සම්බන්ධයෙන් මව අධිකරණයට ඉදිරිපත් කරන්නට පියවර ගැනිණි. එදා කාටත් අසන්නට ලැබෙන්නේ ඇය පොලිස් නිලධාරීන් ඉදිරියේ නොකියූ අමුතුම කතාවකි. ඇය විනිසුරුතුමිය ඉදිරියේ ඇගේ ජීවිතය වෙළාගෙන තිබූ යම් සංවේදී කතාවක් හෙළි කළාය. වරෙක හඬමින් සුසුම් හෙළමින්ම ඇය කළේ දීර්ඝ පාපොච්චාරණයකි.
ඇය ඉපැදුණේ මොරටුවේය. අට වසර දක්වා කඩලාන පාසලට ගිය ඇය පාසල් ගමන නතරකොට ගාමන්ට් එකක රැකියාවට ගියාය. එක දවසක් ඉදිබැද්ද බස් නැවතුම් පොළේදී ඇයට තම අනාගත සහකරු හමුවිය. දිගින් දිගටම හමුවීමේ ප්‍රතිඵලයක් ලෙස පෙම්වතුන් වූ ඔවුනට දෙපාර්ශ්වයේම ආශිර්වාදය ලැබී තිබිණි. එක වහලක් යටට වූ මේ පෙම් යුවළ සෙනෙහසින් ගතකරමින් ජීවිතය ඉදිරියට ගෙන ගියේ සතුටින් ය. ඉන්පසු පුංචි සිඟිත්තියකගේ මවු පියන් වූ පසු යුවළ පදිංචියට ගියේ සැමියාගේ ගෙදරටය. අංහගම අරඹේවත්තට ගිය ඔවුහු අලුත් ජීවිතයේ සුව සෙවූහ.
“තාරුකා නිශාදි” දියණිය සමඟ ගෙවූ ජීවිතයේදී දෙදෙනාම මුහුණ දෙන්නේ වේදනාබර අත්දැකීමකට ය. නිශාදි ටිකෙන් ටික සුහුඹුල්ව වැඩුණ ද කවදාවත්ම හිස ඔසවා බැලුවේ නැත. තබා තිබූ තැනම එලෙසම සිටියා මිසක කිසිදු ක්‍රියාකාරකමක් පෙන්වූයේ ද නැත. රෝගී ලක්ෂණ පෑ දියණිය නිතර නිතර වෛද්‍ය ප්‍රතිකාර සඳහා රැගෙන යන්නට දෙදෙනාම යුහුසුළු වුවද එය නිෂ්ඵල කටයුත්තක්ම විය. වෛද්‍යවරුන් කීවේද දියණිය සනීප කළ නොහැකි බව ය. අසල් වැසියන් ද නිතරම ඇගෙන් විමසුවේ දරුවා ගැන ය. ආබාධිත දැරිය ගැන පිටස්තරයන් විමසන හැම මොහොතකම ඇය මනසින් ඇද වැටුණා ය.
සැමියාද සිටියේ රෝගී දියණිය පිළිබඳ කණස්සල්ලෙනි. වෙනදා මෙන්ම තවත් එක්තරා රැයකදී ඔවුන් දෙපළ දරුවා ගැන සිතමින් ඉකිබිඳිමින් හඬා වැටුණෝ ය. සියල්ල සැළසුම් වන්නේ එවන් වේදනාවක් අතරතුරේම ය.
“මමයි මහත්තයයි නිදාගෙන හිටිය තැනමයි දුව නිදාගෙන හිටියේ...පස්සේ අපි තීරණයක් ගත්තා. අපේ තරහාකාරයෙක් ලියන විදියට ලියුමක් ලියන්න...කියලා මහත්තයා මට කිව්වා...රතු පෑනකුත් කොළයකුත් මට දුන්නා. මං ලියුමක් ලිව්වා...පස්සේ දරුවාගේ පංචායුධයයි හොරෙක් ගළවපු විදියට ගළවා ගන්න කිව්වා. දරුවට හොඳටම නින්ද ගිහින් තිබුණේ...පස්සේ මං දරුවව අත්දෙකට අරන් වතුරවළ ළඟට ගියා. ඊට පස්සේ...මම ගෙදර ආවා...මට ඇස් දෙක පියෙව්වට නින්ද ගියේ නෑ සර්...දරුවා මතක් වුණාම මම වෙව්ලන්න ගත්තා...අපි දෙන්නම එකතු වෙලා තමයි මෙහෙම කළේ...ඒ වෙලාවේ මහත්තයා කිව්වා ඔයා වරද බාර ගන්න කොච්චර වියදම් කරලා හරි මම ඔයාව බේර ගන්නවා කියලා...”
ඇගේ ප්‍රකාශය විමසූ මහේස්ත්‍රාත්වරිය පොලිසියට නියෝග කළේ දැරියගේ පියාවද සැකපිට අත්අඩංගුවට ගෙන අධිකරණය හමුවට ඉදිරිපත් කරන ලෙස ය.
තමන්ගේ සුරතල් සිඟිති දියණිය ඝාතනය කළ වරදට අඹු සැමි යුවළ රක්ෂිත බන්ධනාගාර ගත වන්නේ දෛවයේ සරදමක් ලෙසට ය.
ලෝකයම දණ නමන්නේ අම්මාවරුන්ගේ මවු සෙනෙහසේ අරුමයට ය. තමන්ගේම ලෙයින් උපන් අබාධිත දරුවකු වුවුද මව්පියනට මහ මෙරකි. හදවතේ ගිනි උහුලාගෙන දරු දුක වෙනුවෙන් දිරිය පාරමිතා පුරන්නේ ඔවුන් ය. එවන්, ගෙදර බුදුන් වූ මවුපියන් වසන ලොව මෙවන් මවුපියවරුන් යැයි කියූ අධම සිතිවිලිවලින් දූෂිත වූ මිනිසුන් ගැහැනුන් දරුවන් විනාශ කරනු ලැබුවේ ඇයි? එවන් කළ ඔවුනට උරුම කළ යුතු දඬුවම කවරේද? අප හමුවේ ඇති පැනය එයයි.
2003 වසරේ ගාල්ල අහංගම ප්‍රදේශයෙන් වාර්තා වූ මේ හද සසල කළ අපරාධය කාලයේ වැලි තලාවෙන් වැසී අතීතයට එක් වූ තවත් එක් සංවේදී සටහනක් පමණි.
ගාල්ල සහකාර පොලිස් අධිකාරී ආනන්ද විජේසූරිය මහතාගේ අධීක්ෂණය මත අහංගම පොලිස් ස්ථානාධිපති ඩී. රණවක මහතාගේ මෙහෙයවීමෙන් අපරාධ විමර්ශන අංශයේ ස්ථානාධිපති ජී.ඩබ්ලිව්. එස්. අමරසිංහ මහතා ඇතුළු කණ්ඩායමක් විමර්ශන පැවැත්වූහ.
සත්‍ය නිවිස්
www.sathyanews.com

මුසල්මානුවන්ට එරෙහිව ප්‍රංශයෙන් ප්‍රහාර ඇතිවෙන ලකුණු




සුළු ජාතීන්ට විශේෂ වරප්‍රසාද දීමට හා ඔවුන්ගේ අවශ්‍යතා මත නීතිය වෙනස්‌ කරන්නෙත් නැහැ මීට ඉහදී රුසියානු ජනාධිපති පූටින් ප්‍රකාශ කළ අතර වාර්ගික ජනතාව රුසියාවේ වාසය කළ යුතු නම් ඔවුන් රුසියානු භාෂාව ඉගෙනගත යුතු අතර රුසියාවේ නීතිරීතිවලට ගරු කළ යුතු යෑයි පාර්ලිමේන්තුව අමතා පැවසීය.


‘ඔවුන්ට ෂරියා නීතිය අවශ්‍ය නම් එම නීතිය ක්‍රියාත්මක කරන ස්‌ථානවලට යා යුතුයි. අපි වාර්ගික ජනතාවට විශේෂ වරප්‍රසාද නොදෙන්නෙමු. එසේම ඔවුන්ගේ අවශ්‍යතාවය මත නීතිය වෙනස්‌ නොකරන්නෙමු යෑයි’ හෙතෙම තවදුරටත් පළ කළේය. මෙහිදී පුටින් වෙත රුසියානු පාර්ලිමේන්තු මන්ත්‍රීවරු අත්පොලසන් දුන්හ.

ප‍්‍රංශයේ ලියොන් නගරයේ එල් ෆොර්කානේ මුස්ලිම් දෙව්මැදුරට ප‍්‍රහාරයක් එල්ල කිරීම සඳහා 23 හැවිරිදි හමුදා නිලධාරියෙකු සූදානම් වී ඇත. අන්තවාදී මුස්ලිම්වරුන්ට එරෙහි මතවාදයේ නැගීම සනිටුහන් කරන බවට ඔවුන් පවසා තිබේ.

ප‍්‍රංශයේ පවතින ඉස්ලාම් භීතිකාවේ වර්ධනය කිසිවකුට නොතකා හැරිය නොහැකි බවත් හමුදාව තුළ මෙවැනි තත්වයක් මතුවීම අන්තවාදී මුසලනුවන්ට විරුද්ධ මතවාදය හමුදාව කරා ගලා එමින් පවතින බවට සාක්‍ෂියක් බවත් ඔවුහු පවසා ඇත.

මුස්ලිම්වරුන් දැඩි බියකින් පසුවන බවත් කාන්තාවන් නිවසින් බැහැරවීමට බියෙන් සිටින බවත් පසුගිය වසරට සාපේක්ෂව මුස්ලිම් විරෝධී ප‍්‍රහාරයන් 60%කින් වර්ධනය වී ඇති බව දක්වන සිටී.

මිලියන 5ක මුස්ලිම් ජනගහනයක් සහිත ප‍්‍රංශය තුළ පසුගිය වසරට සාපේක්ෂව මුස්ලිම් විරෝධී ප‍්‍රහාරයන් සංඛ්‍යාව 298 සිට 469 දක්වා වර්ධනය වී ඇති බවත් දේවස්ථානයන්ට එල්ල කළ ප‍්‍රහාරයන් 40 දක්වා දෙගුණයකින් වැඩි වී ඇති බවත් සඳහන් වේ.

මුස්ලිම් කාන්තාවන්ට මුහුණ ආවරණය කෙරෙන නිකාබය සහ බුර්කාව පැළඳීම තහනම් කරන නීතියක් 2011 සිට ප‍්‍රංශයේ ක‍්‍රියාත්මක වන අතර පසුගියදා අනුකලනය පිළිබඳ ඉහළ කවුන්සිලය මගින් විශ්වවිද්‍යාල තුළ මුස්ලිම් හිස් ආවරණ ඇතුළු ආගමික සංකේත පැළඳීම තහනම් කිරීමට නිර්දේශ කර ඇති බවද වාර්තා වේ.

ලිපි උපුටන - සිංහල රාවය සංවිධානයේ පිටුවෙන්

සත්‍ය නිවිස්
www.sathyanews.com

රාමසාන් සිල්වත් මාසයක් - මුසල්මානුවන්ගේ මුදලට යටවු වටරැක විජිත



කුරාණයේ මෙන්ම මුසල්මානුවන්ගේද නිරැවත වසා ගැනීම සදහා සිවුරැ පොරවා ගෙන සිටින හෝ ගිහියන් හෝ මුදලට බා ගනිමින් කාලෙන් කාලයට අමුතු ආකාරයේ රග දැක්විමි කරන බව අපි හොදින් දනිමු. මීට මාස කිහිපයකට පෙර හලාල් වලින් බේරිම සදහා මුසල්මානුවන් බෙල්ලන්විල හාමුදුරැවෝ තවත් කිහිප දෙනෙක් මුදලට දක්කා තිබිනි. එසේම මෙ වන විට රාමසාන් නිරැවත් වසා ගැනීම සදහා මහියංගනය ශාසනාරක්ෂක බල මණ්ඩලයේ ලේඛකාධිකාරි වටරැක විජිතද මුසල්මානුවන්ගේ මුදලට මේ දිනවල යටවි විකාර දොඩවමින් යයි. 

මේ අනුව රමසාන් යනු සිල්වත් මාසයක් බවත් , මෙ රාමාසාන් මාසයේ මුසල්මානුවන් ගුණ ගරැකව සිටින බවත් පවසමින් ලෝකයේ අන්ථවාදිම ආගම වන ඉස්ලාමයට සුදු හුණු ගාමින් සිවුරක් පොරවන් බෞද්ධ ධර්මයද පාවා දිමට මේ වටරැක විජිත නමි වු චීවර ධාරියා මුදලට බේගල් ඇද බාමින් සිටි. කලක මුසල්මානුවන්ට එරෙහිව කථා කල මෙම චිවර ධාරියා එක් වරම මුසල්මානුවන්ගේ නිරැවත වසා ගැනීමට සහය දෙන්නේ මන්දැයි යන්න ආමාරැවෙන් සිතිය යුතු කරැණක් නොවේ. පැහැදිලිවම එහි තෙරැම මොහු බෞද්ධ ජනතාවම පාවා දෙමින් තවත් මුසල්මානුවන්ගේ මුදලට යටවු එක අයෙක් විමයි. පහත සදහන් විඩියෝ බලන්න

මෙම විඩියෝවෙන් මුසල්මානුවන්ට බැන වදින ආකාරය ඔබට දැක ගත හැකිය. 



මෙම විඩියෝවෙන් දැක්වෙන්නේ මුසල්මානුවන්ගේ අසික්කිත රාමසාන් උත්සවයකට සහභාගි වි සුදු හුණු ගානා ආකාරයයි.




දැන් ඔබට මේ වටරැක විජිත නමි වු චිවර ධාරියා මුදලට මුසල්මානුවන්ට යටවි ඇති බව හොදින් පෙනෙනු ඇත. එසේම රාමසාන් මාසය යනු සැබැවින්ම සිල්වත් මාසයක්ද යන්න පහත කුරාණ් පාඨයන් කියවීමෙන් ඔබට පසක් වනු ඇත.  පහත සදහන් සියලුම උපුටා ගැනිමි කුරාණ් නිල වෙබි අඩවියෙන් වන බැවින් එවා කිසි ලෙසකින් මුලාවක් නොවන බවද ඔබට වැටහෙනු ඇත. 

කුරානය: 8.12. අවිස්වාශ කරන්නවුන් ගේ හදවතට ත්‍රස්තය ඇතුලු කරන්නෙමි. එ‍හෙයින් ඔවුන්ගේ ඇඟිලි තුඩු හා ‍බෙලි කපා දමන්න.http://www.quran.com/8/12
කුරානය 9.5. තහනම් මාසය (උපවාස මාසය) පසුවුනු විට, අ‍දේවවාදීන් දුටු තැන මරන්න. සියලු උපක්‍රම යොදා ඔවුන් කොටු කරන්න, ඔවුන් ගැවෙ‍සෙන තැන්වල සැංඟි සිටින්න, ඔවුන් සිරභාරයට ගන්න. http://quran.com/9/5
කුරානය: 3:151. අප විස්වාශ නොකරන්නවුන් ගේ හදවතට ත්‍රස්තය ඇතුලු කරන්නෙමු. අල්ලා ‍දෙවියන් තහනම් කළාවු දේ, එනම්, ඔවුන් අල්ලා ‍දෙවියන් සමඟ තවත් දේ සම කළාහුය. ඔවුන් ගේ වාසස්ථානය ගින්න වන්නේය. පව්කාරයින්ට නරකාදිය අයිතිය.http://quran.com/3/151
කුරානය: 8.60. අල්ලා ‍දෙවියන්ගේ සතුරන් ත්‍රස්ත කිරීමට, ඔබට හැකි පමණින් ‍සේනා හා අශ්වන් ද ‍දේශ සීමාවේ සූදානම් කරන්න.http://quran.com/8/60
ජිහාඩ් (අවිස්වාශ කරන්නවුන් සොයා මරා දැමිය යුතුය).
කුරානය: 2.191. ඔවුන් අල්ලා ගන්නා සෑම විටකම, මරා දමන්න. http://quran.com/2/191
කුරානය: 2.193. තවදුරටත් කළහකිරීම් හා ආධිපත්‍යයන් නොවන ‍තෙක් ඔවුන් හා සටන් කරන්න. http://quran.com/2/193
කුරානය: 2.216. සටන් කිරීම ඔබට නියම කර ඇත. නමුත් ඔබට හොඳවූ දේට ඔබ අකැමැති වන්නට පුළුවන.http://quran.com/2/216
කුරානය: 3.28. විස්වාශවන්තයින් (මුස්ලිම්වරු) උදව්කරුවන් ‍ලෙස හෝ මිතුරන් ‍ලෙස හෝ මුස්ලිම්වරුන් හැර අවිස්වාශ වන්තයින් තෝරා නොගන්න. කිසි‍වෙකු එ‍ලෙස කරයි නම්, ඔහුට අල්ලා ‍දෙවියන්ගේ උදව් නොලැ‍බෙනු ඇත. http://quran.com/3/28
කුරානය: 4.84. අල්ලා ‍දෙවියන්ගේ ආගම ‍වෙනු‍වෙන් සටන් කරන්න. ඔබ වගකිය යුතු වන්නේ ඔබට පමණි. මුස්ලිම්වරු සටනට අවදි කරන්න. අවිස්වාශවන්තයන්ගේ ‍ආවේගය අල්ලා ‍දෙවියන් පාලනය කරනු ඇත. අල්ලා ‍දෙවියන් ශක්ති‍යෙන් මෙන්ම දඩුවම් දී‍මේදිත් බලගතු වන්නේය. http://quran.com/4/84
කුරානය: 4.141. මුස්ලිම්වරු පරදවා ජය ලැබීමට, අවිස්වාශවන්තයින්ට අල්ලා ‍දෙවියන් අවස්ථාව නො‍දෙන්නේය.http://quran.com/4/141
කුරානය: 5.33. අල්ලා ‍දෙවියන්ට හා මුහම්මද්ට විරුද්ධව සටන් කරන්නවුන්ට හා භූමියේ කලහකාරින්ට දිය යුතු දඩුවම් වන්නේ: මරණය, කුරුසයේ ගැසීම හෝ අත් හා පාද විරුද්ධ පැතිවලින් කපා දැමීම හෝ පිටුවහල් කිරීම ‍වේ. ‍මේ ඔවුන් ලෝකයේදී ලබන නින්දාව වේ. එලොවේදී ඔවුන්ට දරුණු දඩුවම් හිමිය. http://quran.com/5/33
කුරානය: 8.12. අවිස්වාශ කරන්නවුන්ගේ හදවත් මා ත්‍රස්ත කරමි. ඔබ ඔවුන් ගේ බෙලි හා ඇඟිලි තුඩු සියල්ල කපා දමන්න.http://quran.com/8/12
කුරානය: 8.15 හා 16. විස්වාශ කරන්නවුනි! සටනේදී අවිස්වාශ කරන්නන් හමුවූ විට, ආපසු හැරී නො එන්න. එය සටන් උපායක් හෝ තම සේනාව ‍වෙත පසුබැස ඒමක් නොවන අවස්ථාවක, කිසි‍වෙකු එසේ ආපසු හැරී ඒ නම්, ඔහු අල්ලා ‍දෙවියන් ගේ කෝපයට ගොදුරු වන්නේය. ඔහු සත්‍යවශ‍යෙන්ම නරකාදිය සරණ යයි. ඔහුගේ වාසය අපායයි. http://quran.com/8/15 http://quran.com/8/16
කුරානය: 8.17. ඔවුන් මරන ලද්දේ ඔබ නොව, අල්ලා ‍දෙවියන් විසිනි. ඔබ දූවිලි සතුරාගේ ඇස් වලට විසි කළා නොව, අල්ලා ‍දෙවියන් එය කළහ. අල්ලා ‍දෙවියන් ගේ උදව්වීම තුලින් ඔහු විස්වාශවන්තයින් පරික්ෂාවට ලක් කරන්නේය. http://quran.com/8/17
කුරානය: 8.60. ඔවුන්ට විරුද්ධව ඔබගේ උපරිම ශක්තිය යොදා, අල්ලා දෙවියන්ගේ සතුරන් හා ඔබගේ සතුරන්ගේ හදවත් ත්‍රස්ත කිරීම සඳහාද, එ‍මෙන්ම ඔබ නොදන්නා, නමුත් අල්ලා ‍දෙවියන් දන්නා තවත් අය ත්‍රස්ත කිරීමටද, හැකි පමණ ආවුද රැස් කරන්න.http://quran.com/8/60
කුරානය: 8.65. ඕ මුහම්මද්!විස්වාශකරුවන් සටනට අවදිකරන්න. ඔබ අතර නොසැ‍ලෙන හා ඉවසී‍මෙන් යුක්ත 20 ‍දෙනකු සිටී නම් ඔවුන් 200 ‍දෙනකු පරාද කරනු ඇත. සිය‍දෙ‍නෙකු සිටී නම් ඔවුන් 1000ක අවිස්වාශවන්තයින් පරාද කරනු ඇත. http://quran.com/8/65
කුරානාය: 9.14. ඔවුන් හා සටන් කරන්න, ඔබගේ අතින් අල්ලා දෙවියන් ඔවුන්ට දඩුවම් කරනු ඇත, නින්දාවෙන් ඔවුන් පුරවනු ඇත, ඔබට උදව්කරනු (එවුන් පරදා ජය ලැබීමට) ඇත, මුස්ලාම්වරුන්ගේ හදවත් සුවපත් කරනු ඇත. http://quran.com/9/14
කුරානය: 9.23. ඕ මුස්ලිම්වරුනි! ඔබගේ පියවරු හා සහෝදරයින් අල්ලා දෙවියන් අවිස්වාශ කිරීමෙහි එල්බ ගත්තෝ නම්, ඔවුන් ආරක්ෂකියින් ලෙස නො ගනිවු. http://quran.com/9/23
කුරානය: 9.29. අල්ලා දෙවියන් හා අවසාන දිනය විස්වාශ නොකරන්නවුන් සමඟ සටන් කරනු, ඔවුන් අල්ලා දෙවියන් හා මුහම්මද් විසින් තහනම් කළ දේ පිළිනොගන්නෝවෙත්, එමෙන්ම සත්‍ය වූ ආගම පිළිගන්නෝ නොවෙත්. ඔවුන් පුස්තකයන් අදහන්නන් වුවත් (ක්‍රිස්තියානි සහ යුදෙව්), යටයත් භාවයට පත්වන තුරු හා ඉතා කැමැත්තෙන් ජිzසා බද්ද ගෙවන තුරු සටන් කරනු. http://quran.com/9/29
(ජිzසා : මුස්ලිම් රටවල වාසය කරන මුස්ලිම් නොවන අය අනිවාර්‍යයෙන් ගෙවිය යුතු බද්ද)
කුරානය: 9.39. ඔබ (ජිහාද්) සටනට නොයන්නෙහි නම්, අල්ලා දෙවියන් ඔබට ඉතා තදබල දඩුවම් දෙනු ඇත. ඔබගේ ස්ථානයට අනෙක් අය පත් කරනු ඇත. http://quran.com/9/39
කුරානය: 9.73. ඕ මුහම්මද් ! අවිස්වාශ කරන්නවුන් හා බොරුකාරයින් සමඟ ඉතා තදින් සටන් කරනු. එවුන් ඉදිරියේ නොසැලෙනු. ඔවුන් ගේ අවසානය අපායයි – සත්‍යවශයෙන්ම එය නරකාදියේ පිහිටකි. http://quran.com/9/73
කුරානය: 9.111. අල්ලා දෙවියන්ගේ ආගම උදෙසා (ජිහාද්) සටන් කොට, අවිස්වාශවන්තයින් මරා තමන්ද මැරුම් කෑ අයගේ ජීවිතය හා දේපල අල්ලා දෙවියන් මිලදි ගත්තේය. අල්ලා දෙවියන් පොරොන්දුවූ ප්‍රකාර ඔවුන්ට ස්වර්ගය හිමිය. http://quran.com/9/111
කුරානය: 9.123. ඕ මුස්ලිම්වරුනි ! ඔබ වටේ සිටින අවිස්වාශකරන්නවුන් හා සටන් කරනු, ඔබගේ නොසැලෙන බව ඔවුන්ට දක්වන්න: අල්ලා දෙවියන් විස්වාශ කරන්නවුන් හා අල්ලා දෙවියන්ට බිය වන්නවුන් සමඟ සිටියි. http://quran.com/9/123
කුරානය: 22.9. තමාගේ පිටුපස හරවා යමින් අනෙක් අයද අල්ලා දෙවියන්ගේ මාර්ගයෙන් ඉවතට හරවමින් යන අයලුවන්ට: මේ ජීවිතයේදී නින්දාවන්ගෙන්ද, අවසාන දිනයේදී ගින්නෙන්ද අප ඔහුව දඩුවම් කරන්නෙමු. http://quran.com/22/9
කුරානය: 47.4. ඔබ ජිහාද් සටනේදී, අවිස්වාශවන්තයින්ගේ බෙලි කපන්න. ඔවුන් මරා හෝ තුවාල කර හෝ අවසානයේ සිරකරුවන් බවට පත් කරන්න. පසුව වන්දියක් ගෙන නිදහස් කිරීම හෝ වහලුන් ලෙස විකිනීම හෝ කරන්න. http://quran.com/47/4

එසේ නමි මේ වටරැක විජිත නමි වු චීවර ධාරියා කියන්නේ මොනවද ? සිවුරක් පොරවාගෙන උතුමි වු බුදුරජානන් වහන්සේගේ ධර්මයද මුදලට මුසල්මානුවන්ට පාවා දි ඇති බව පැහැදිලි නොවන්නේද ? 


සත්‍ය නිවිස්
www.sathyanews.com

වසර 100 ක් පමණ පැරණි ග්‍රෑන්ඩි පාස් බෝගස මේ මොහෝතේ කපා දමමින් තිබෙ



මුසල්මානුවන්ගේ සැලැස්ම සාර්ථක කරමින් කොලඹ ග‍්‍රෑන්ඞ් පාස් ප‍්‍රදේශයේ බෞද්ධ සහ ඉස්ලාම් ආගමිකයන් අතර ඇති වූ නොසන්සුන්තාවය සමනය කිරීමට ගත් එක් පියවරක් වූ ස්වර්ණ චෛත්‍ය පාරේ පිහිටි බෝ බො ගස මේ මොහෝතේ කපා ඉවත් කිරීම සිදු කෙරමින් තිබේ.

මෙම කටයුත්ත කොළඹ මහනගර සභාවේ නිලධාරීන් විසින් සිදු කරමින් සිටිති.

අනතුරුව භූමි ප‍්‍රදේශය ඊට යාබද පැරණි මුස්ලිම් පල්ලිය පුළුල් කර ඉදිකිරීම සඳහා පවරාදීමට නියමිතය.ො බුද්ධශාසන හා බෞද්ධ කටයුතු අමාත්‍යංශයේ ඊයේ සවස පැවති සාකච්ඡාවකදී එම එකඟතාවන්ට එළැඹ තිබුණේ මතභේදයට ලක් වූ ග‍්‍රෑන්ඞ්පාස් නව මුස්ලිම් පල්ලිය ඉවත් කිරීමටද තීරණය වී ඇත.

කෙසේ වුවද මුසල්මානුවන් බහුලව වෙසෙන් ග්‍රෑන්ඩි පාස් ප්‍රෙදේශයේ උන්ට තිබුන බලවත් හිසරදයද වුයේ මෙම බෝගසයි. මෙනිසා උන්ට මෙය මුසල්මානු ප්‍රෙද්ශයක් බව ලෝකයට පෙන්වීමට නොහැකි විනි. දැන් ඒ සිදුවීමද සාර්ථක වි තිබේ. 

ඉතා සුක්ෂමව බෝගස ඉවත් කර ගැනීම සදහා මුසල්මානුවන් කළ සැලැස්ම ඒ අනුව සාර්ථක වි ඇති අතර වසර 100 කට වඩා පැරණි මෙම බෝගස තව සුලු මොහෝතකින් බිම ඇද වැටෙනු ඇත. ජාතික සංවිධාන නිහඩය. කිසිවෙකුත් නැත. 

සත්‍ය නිවිස්
www.sathyanews.com

මුසල්මානු ගූබිබෑයම හදන්න බෝගස කපා ඉවත් කරන්න යයි




කිසිදු බෞද්ධ නායක හිමිවරැන්ගෙන් අවසර නොගෙන බෞද්ධ සහ ඉස්ලාම් ආගමිකයන් අතර නොසන්සුන්තාවයක් ඇතිකල කොලඹ, ග්‍රෑන්ඩ්පාස්හි ස්වර්ණචේතිය මාවතේ පිහිටි නව ඉස්ලාම් පල්ලිය පවත්වාගෙන යාමට  බුද්ධශාසන හා ආගමික කටයුතු අමාත්‍යාංශය විසින් ලබාදී තිබූ අවසර පත්‍රය ඉවත් කරගැනීමට තීරණය වී ඇතැයි වාර්තා වේ.

අමාත්‍යාංශයේ ලේකම් එම්.කේ.බී. දිසානායක පවසන්නේ රජයේ නියෝජිතයින්, ආණ්ඩුවේ ඇමතිවරුන්, මුස්ලිම් බෞද්ධ නියෝජිතයින් සහ ප්‍රෙද්ශවාසීන්ගේ සහභාගීත්වයෙන් යුතුව ඊයේ පැවති සාකච්ඡාවකදී මෙම තීරණය ගත් බවයි.

“දේශපාලඥයින්, ආණ්ඩු පක්ෂ විපක්ෂ නියෝජිතයින්, පළාත් සභා නියෝජිතයින්, රාජ්‍ය නිලධාරීන් හා ප්‍රෙද්ශවාසීන් එක්ව පැවති මෙම සාකච්ඡාවේදී පැරණි පල්ලියේ යාඥා කටයුතු ඒ ආකාරයෙන් ඉදිරියට කරගෙන යාමට තීරණය කළා.

මේ පැරණි පල්ලියේ යාඥා කිරීම සදහා ඉඩ පහසුකම් අඩුනම් ඒවා දියුණු කිරීමටත් තීරණය වුනා. දැනට මේ පල්ලිය භූමියේ ගස් වැවී ඇති බව මෙහිදී අනාවරණය වූ අතර ඒවා ඉවත් කර පල්ලිය පිළිසකර කිරීමට තීරණය වුනා.

සියලුම ආගමික කණ්ඩායම්වල සහායෙන් මෙම කටයුතු කිරීමට සියලුදෙනාම තීරණය කළා. ඒ අනුව ආගම් භේධයකින් තොරව සියලුදෙනාගේම සහායෙන් මෙම කටයුතු කිරීමට නියමිතයි.” යයිද ලේකම්වරයා කීය.
එසේම පල්ලිය ආසන්නයේ තිබෙන බෞද්ධයන් වන්දනාමාන නොකරන බෝධිය ඉවත් කිරීමටත් එකඟතාවකට පැමිණ තිබේ.

කෙසේ වුවද මෙයින් අදහස් වන්නේ වෙනත් දෙයකි. ග්‍රෑන්ඩි පාස් සිදුවීම මුසල්මානුවන්ගේ වැඩක් බව මේ වන විට පැහැදිලි වන්නේ පරණ බෝගස ඉවත් කිරිමට ගත් තිරණයත් රජයේ විදමින්ම මුසල්මානු ගුබීබෑයම පිළිසකර කරන්න ගත් තිරණයත් නිසාවෙනි. එසේනමි ග්‍රෑන්ඩි පාස් සිදුවීම මෙම බෝගස ඉවත් කර පරණ පල්ලිය නිසියාකාරව සාදා ගැනීමට මුසල්මානුවන් කළ කුමන්ත්‍රණයක්ද ? මේ බෞද්ධ රටේ මුසල්මානුවන්ගේ ඔණෑ එපාකමි පිරිමහන්න බෞද්ධයන්ගේ මුදුන් මල්කඩක් වන බෝගසක් ඉවත් කිරිම අනුමත කළ නොහැකිය. එසේ අනුමත කිරිමෙන් අපට වැටහෙන්නේ මෙය ඉතා සුක්ෂමව සැලසුමි කරන ලද කාරයයක් යන්න පමණි. මන්ද කිසිදු ප්‍රශ්ණයකින් තොරව මෙම බෝගස ඉවත් කර ගැනීමට මුසල්මානුවන්ට මෙන්න අදාල පාර්ශවන්ටද නොහැකි වීම හේතුවෙන්. එබැවින් සුක්ෂමව ගැටුමක් නිර්මාණය කර මෙසේ කරන්න සැලසුමි කළ බව දැන් වැටහේ. 

සියලුමි සිංහලයන් අවදිවයයි. මේ බෞද්ධ රටේ මුසල්මානුවන්ට ඔනෑ හැටිටය අපේ උරැමය විනාශ කරන්න යන්නේනමි එයට නැගි සිටිම බෞද්ධයන්ගේ වගකීමකි. 

සත්‍ය නිවිස්
www.sathyanews.com





ග්‍රෑන්ඩි පාස් හි පිටිහි පන්සල් දෙකට අද රාතියේ(11) පහර දිමට මුසල්මානුවන් සැලැස්මක්



නැගෙනහිර සිට බස්රථ 10 කින් පමණ පැමිණි මුසල්මානුවන් පිරිසක් අද දින හෝ ඉදිරි දිනකදි ග්‍රැන්ඩිපාස් හා ඒ අවට පන්සල් වලට පහර දිමේ සුදානමික් පිළිබදව තොරතුරැ අණාවරණය වේ. මේ අනුව සාමාකාමිව පැවති අද දිනයේදිද ග්‍රැණ්ඩිපාස් ප්‍රෙද්ශයට ඇදිරැ නිතිය පනවා ඇත්තේ එබැවින් යැයිද වාරථා වේ. 

මුසල්මානු දේශපාලංඥයන් වන රිෂාඩි බද්උදිත් හා ආසාද් සාලි මේ සමිබන්ධව ක්‍රියාකාරන බවත්ද තතු දත්තවුන් පවසයි. 

සත්‍ය නිවිස්
www.sathyanews.com

මුසල්මානුවන් සිංහලයන්ට පහර දෙයි. මාධ්‍ය එය වසන් කරයි.



ග්‍රෑන්ඩි පාස් සිදුවීම මේ වන විට කණපිට පෙරලි තිබේ. 5000 කට අධික මුසල්මානුවන් පිරිසක් අද දිනයේදිද (11) සිංහලයන්ට පහර දිම සදහා කඩු පොලු රැගෙන සුදානමින් සිටිය බැවින් අදද ඇදිරි නිතිය පනවා තිබේ. නමුත් මාධ්‍ය සංදර්ශණ කාරයෝ සියල්ලම පැවසුවේ මුසල්මානුවන්ට සාධාරණය වෙන ආකාරයටය. ග්‍රෑන්ඩි පස් පල්ලිය යනු අනුවසර ඉදි කිරිමකි. එය ඉවත් කරන්නට අධිකරණ්‍ය නියෝගයක් ඇති බවද ඇතැමි පාර්ශව කියයි. එසේනමි මුසල්මානුවන් කළ යුත්තේ එය ඉවත් කිරිම විනා එතන යැදිම නොවේ. නමුත් මේ අනවසර පල්ලිය ඉවත් කිරීමට ආ සිංහලයන්ට පහර දි මුසල්මානුවන් රජ වි තිබේ. මුසල්මානුවන්ගේ මුදලට කඩෙි යන පාදඩ දේශපාලුවන්ද උන්ගේ පදේට නටයි. කොන්ද පන නැති සිංහයන් මෙස යට රිංගයි. මේ අද රටේ තත්වයය. මේක සිංහල බෞද්ධ රටක් බව බොහෝ දෙනෙකුට අමතක වෙලාද නැතිනමි මුදල් නිසා අමතක කරලද යන්නද ගැටලුවකි. ආරිබිය වැනි රටවල් වල කිසිසෙත් අවශ්‍ය අවශ්‍ය ආකාරයට පන්සල් හදන්න උන්ගේ සහජිවනය ඉඩ දෙනවාද ? එසේ තිබියද මේ බෞද්ධ රටේ මුසල්මානුවන්ට ඔනෑ ඔනෑ හැටියට නටන්නට ඉඩ දි පාදඩ දේශපාලුවන් , කොන්ද පන නැති සිංහයන් නිදි වැදි සිටි. 

ඒ අනුව මුසල්මානුවන් කළ පහරදිමද සිංහලයන් පහර දුන්නා යැයි මාධ්‍ය කණපිට හරවා තිබේ. මේ ඇයි ? කුරගල , මුහුදු මහ විහාරය , දෙවන ගල පන්සල් විහාරස්ථාන මුසල්මානුවන් අමු අමුවේ විනාශ කරන විට දහස් ගනන් සිංහලයන් කඩු පොලු රැගෙන ගියාද ? මසුල්මානුවන්ට පහර දුන්නාද ? නැත. නමුත් අනවසර පල්ලියක් ඉවත් කිරිමට යන විට දහස් ගණන් මුසල්මානුවන් කඩු පොලු රැගෙන සිංහලයන්ට පහර දීමට පැමිණ තිබේ. මේ බෞද්ධ රටේ මේ වන විට මුසල්මානුවන්ට ඔනෑ හැටියට නටන්නට මේ පාදඩ දේශපාලුවන් සහය දක්වා ඇති ආකාරය මෙවැනි සිදුවීමි දෙස බලන විට ඔනෑම අයෙකුට පෙනිය යුතුය. අනෙක් කාරණය ග්‍රෑන්ඩි පාස් සිදුවිම සිදුවන විට කඩු පොලු අරගෙන හිටපු 50 ක පමණ මුසල්මානුවන්ගෙන්  කිසිදු මුසල්මානුවක්ව බයිලා ගහන පොලසිය හා ආරක්ෂක අංශ අත්අඩංගුවට ගත්තද ? එසේ තිබියදි වැලිවෙරියේදි කුමක්ද සිදුවුනේ කියන එක ඔබට හොදට මතක ඇති. සිංහලයන්ට එක හැන්දකිනුත් , මුසල්මානුවන්ට හොදම හැන්දෙනුත් බෙදන බව දැන්වත් පෙනේද ? 

පාදඩ මාධ්‍ය කලාවද මුසල්මානුවන්ට ඔනෑ හැටියට දැන් දැන් රග දැක්වේ. බොහෝ මාධ්‍ය ආයතන වල පලවු පුවත් තුලින් පෙනි යන්නේ මුසල්මානුවන්ගේ පැත්තට ඇද ඇති බවයි. මේ රටේ බෞදධ විහාර විනාශ කරන විට කට නැති මාධ්‍ය මුසල්මානුවන්ගේ පල්ලි විනාශ කරන විට ඇරෙන්නේ ඇයි ? 

මේ වරද කරගෙන තිබෙන්නේද අපිමය. අනවසරයෙන් පල්ලි ගුබිබෑයමි හදන්නට නොදි එ කාලයේදිම මේවා විනාශ කර දැමුවානමි අද මුන්ට ඔනෑ හැයිට නටන්නට ඉඩ නොලැබෙ. නමුත් රාජසිංහ රජුගේ කාලයේ පෘතුග්‍රිසින්ගේ ආකමණයට යටත් වන්න ඔන්න මෙන්න තිබියදි අභය දානය ලැබු මේ මරක්කලියින් අද සිංහලයන්ගේද ඔලුවේ නැග තිබේ. උන්ට අභය දානය දුන්නේද මේ රටේ කිසිදු බිමි අගලකට උරැමකමි කිව නොහැකියි යන පොරොන්දුවද සමගය. නමුත් අද ? මේ සියල්ලටම මුල මුදල් වලට කඩේ යන පාදඩයින් නොවේද ? මේක බෞද්ධ රටක් නමි අන්‍යාගමිකයින් පල්ලි හද්නනට පෙර එය රටේ මාහනායක හිමිවරැන්ගෙන් අවසර ගත යුතු පනතක් වහාම සමිමත කර ගත යුතුය. එසේ නොමැතිව බෞද්ධ රටේ මුසල්මානුවන්ට පල්ලි හදන්නට දෙන්න අමාත්‍යංශයට පමණක් අවසර දිම කළ නොහැකිය. මන්ද බෞද්ධ රාජ්‍යයක , බෞද්ධ සංස්කෘතියත පැවැත්ම පිළිබදව තිරණ ගන්නට එක් නිළධාරි මණ්ඩලයක් උන්ගේ ඔනැ හැටියට කරනවානමි එය මහත් වු අභාග්‍යක් වන බැවිනි. 

වහ වහා මේ මුස්ල්මානු අන්තවාදයට එරෙහිව නැගි සිටිම සියලුමි සිංහලයන්ගේ වගකීමකි. එසේ නොමැතිව ඔබ තවකෙක් කරන තුරැ නිදි වැදි බලා සිටිනවානමි මේ රට ඉබෙම මුසල්මානුවන් අතට පත්වේ. අප මෙසේ පවසන්නේ ඇයිද  යන්න පිලීබදව මීට අවුරැදු 50 කට පෙර මුසල්මානුවන් හැසිරැනු ආකාරයත් , දැන් හැසිරෙන ආකාරයත් දෙස බැලිමෙන් සිතා ගත හැකි විය යුතුය. එසේත් කරන්නට බැරිනමි ඔබ සැබැවින්ම කොන්ද පන නැති නිවට සිංහල කාලකන්නියෙකි. ඉන් එහාට වදනක් ඔබ වෙනුවන් පවසන්නට නැත. 

පාඨකයෙන් සැපයු ලිපියකි. 
අරැණ නන්දමිත්‍ර


සත්‍ය නිවිස්
www.sathyanws.com