-

-
  • home

සසුන වනසන ව්‍යාජ චීවරධාරින් සොයා සිංහල රාවයේන මෙහේයුමි


ව්‍යාජ චිවරධාරින් හා අවිනීත හැසිරිමි වලින් සමිබුදු සසුන වනසන්නට පැමිණ සිටින චීවරධාරින් සොයා සිංහල රාවය මෙහේයුමි ආරමිභ කරයි. මෑතකාලයේ බොහෝ ලෙස සමිබුදු සසුනේ විනාශ කිරීම සදහා මෙවැනි ව්‍යාජ චිවරධාරින් සමිබන්ධ වි ඇති ආකාරය අප දුටුවෙමු. මෙය ඉතා මහත් වු ඛෙදවාචකයකි. 

සමිබුද්ධ ශාසනය විනාශ කිරීමට අන්‍යාගමිකයින් උත්සහ කරනවා මෙන්ම ඇතැමි NGO කල්ලි විසින් ව්‍යාජ චිවරධාරින්ද සසුන විනාශ කිරීම සදහා යොදාවා ඇති බැවි මේ වන විට සක්සුදක් සේ පැහැදිලිව තිබේ. එවන් යොදවා ඇති චිවරධාරින් මත් ද්‍රව්‍ය පානය කරමින් , කාන්ථාවන් ඇසුරැ කරමින් ප්‍රෙදේශයේ දායකයන් පන්සල් තුලින් ඈත් කර එමගින් ශාසනය විනාශ කිරීම සදහා උත්සහ කරමින් සිටි. මේ අනුව මෙසේ දුශ්ෂීල ලෙස හැසිරෙන චීවරධාරින් සොයා ඔවුන්ව ශාසනයෙන් නෙරපා දැමීම සදහා දිගින් දිගටම මෙහේයුමි සිදු කිරීමට සිංහල රාවය කටුයුතු කරමින් ඇත.  ඔබගේ සහයෝගයද සමිබුද්ධ ශාසනය රැක ගැනීම සදහා ලබා දෙන්න. 

දෙවනගල අවසන් සටනට සුදානමි වන්න - දෙසැ 23 දින අනිවාර්යෙන් එන්න


පැවැත්වු මාරාන්තික උපවාසයෙන් පසු පසුගිය 03 වන දින දෙවනගල මිනිමි කටයුතු මුසල්මානුවන්ගේ විරෝධය හමුවේ නතර කල මිනිමිදෝරැ දෙපාර්තුමෙන්ව සමග සිංහල රාවයේ පුජ්‍ය මැඩිල්ලේ හිමියන් හා සිංහල රාවයේ කැදවුමි කරැ පුජ්‍ය මාගල්කන්දේ සුදත්ත හිමියන් අද (05) දින සිදුකරන ලද විශේෂ සාකාචිචාවකට අනුව නැවත වරක් දෙසැමිබර් 23 වන දින මිනිමි කටයුතු ආරමිභ කරන්නට මිනිමිදෝරැ දෙපාර්තුමෙන්තුව තිරණය කර තිබේ. 

සිංහල රාවයේ මැදිහත් වීමෙන් මෙසේ නැවත ආරමිභ කරන මිනිමු කටයුතු සමග එදිනට දෙවනගල දිනා ගැනීමේ අවසන් සටන වනු ඇත. එමෙන්ම කෙසේ හෝ බෞද්ධයන්ට අයිති මුසල්මානුවන් විසින් බලෙන් අල්වාගෙන සිටිට දෙවනගල පුජා භුමිය ප්‍රෙදේශය කෙසේ හෝ දිනාගැනීම බෞද්ධයන්ගේද වගකීම වේ. එබැවින් බෞද්ධකම අගයන සැබැ සිංහල බෞද්ධයන් සියල්ල එදිනට දෙවනගලට අනිවාර්යෙන් පැමිණෙන මෙන් සිංහල රාවය මෙන්ම අනාවරණ මාධ්‍ය ජාලයද මෙසේ ඔබට දන්වා සිටින්නේ මෙය මුලු මහත් බෞද්ධයන්ගේම වස්තුවක් වන බැවිනි. බෞද්ධයෙකු වශයෙන් ඔබට දෙවනගල පිළිබදව කැක්කුමක් නැතිනමි ඔබ බෞද්ධයෙකුද නොවේ. මුසල්මානුවන් විසින් එදිනටද විරෝධතාවක් පැවැත්වීම සදහා දැනටමත් සංවිධානය වි ඇති බවට තොරතුරැ ලැබි ඇති බැවින් දඹුල්ල පුජා භුමිය දිනාගත්තාක් මෙන් දෙවනගල සටන දිනිමටද  23 වන දින දෙවනගලට ඔබ සැම පැමිණේන්න. එය බෞද්ධයෙකු වශයෙන් ඔබගේ වගකීමකි. 


දෙවනගල සටන පරදි - මැනුමි කටයුතු අතහැර දමයි


පසුගිය 03 වැනි දින මිනින්දෝරු දෙපාර්තමේන්තුව විසින් ආරම්භ කල මාවනැල්ල දෙවනගල ඓතිහාසික පුජා භූමියේ පුරා විද්‍යා රක්ෂිත භූමිය නිර්මාණය කිරීමේ මැනුම් කටයුත්තට මුසල්මානුවන්ගේ දැඩි විරෝධය හමුවේ එම කටයුතු අතහැර දැමීමට සිදුව තිබේ.

එහි මැනීම් කටයුතු කරමින් සිටි නිලධාරීන්ට පොලිස් නිලධාරීන් බලා සිටියදී බැණ තර්ජනය කිරීමට එම ස්ථානයට රැස් වු මුසල්මානුවන් පිරිසක් කටයුතු කර ඇති අතර මැනීම් කටයුතු නවතා දැමීමට සිදු ව ඇත.

මේ අතර කටුගහපිටිය පල්ලියේ පූජක තැනට බැණ තර්ජනය කළ බව පවසා දෙවනගල ජාතික උරුමය සුරැකීමේ ව්‍යාපාරයේ උප සභාපති ගැමුණු කීර්තිරත්න මහතාට හා එකී කාරක සභික අනුර පි‍්‍රයදර්ශන යන මහත්වරුන්ට නොතීසි නිකුත් කර මාවනැල්ල අධිකරණය මගින් අවවාද කර මුදාහැර ඇත. නමුත් මෙ සියල්ල මාවනැල්ල පොලිසියේන් මුසල්මානුවන්ගෙන් අල්ලස් ගෙන සිදු කල දෙයක් වේ

මාවනැල්ල නගරයේදී දෙවනගල සුරැකීමේ කාර්ය වෙනුවෙන් මාරාන්තික උපවාසයක් ආරම්භ කළ අනුරාධපුරේ අමිත ධම්ම හිමියන්ට අධිකරණයේ පෙනී සිටින ලෙස දන්වා නොතීසි නිකුත් කර ඇත.

දෙවනගල ජාතික උරුමය සුරැකීමේ ව්‍යාපාරයේ ලේකම් බී.යූ ඩයස් මහතා ප‍්‍රකාශ කළේ 2006 වර්ෂයේ අධිකරණ තීන්දුව යටතේම මෙම බොදු උරුමය අන්‍යාගමිකයන්ගේ ආක‍්‍රමණශීලීත්වයෙන් ගලවා ගැනීමට ඉකුත් 03 වැනිදා දැඩි පරිශ‍්‍රමයකින් පසු මැනීම් කටයුතු ආරම්භ කළද අන්‍යාගමිකයන් 300ක් පමණ පෙරේදා දෙවනගලට පැමිණ මැනීම් කටයුතු කරමින් සිටි නිලධාරීන්ගේ රාජකාරියට බාධා කරමින් ඔවුන්ගේ කටයුතු අවහිර කළ බවයි. 

මේ දෙවනගල අවසන් සටන ආරමිභ කිරිමට කාලයයි. දෙවනගල යනු බෞද්ධයන්ගේ තැනක් මිසක් නන්නත්තාරේ පැමිණි මුසල්මානුවන්ගේ නොවේ. එසේනමි මෙහි අයිතිය ඇත්තේ බෞද්ධයන්ටය. මෙය නැවත ලබා ගැනීම සදහා හොදින් හෝ නරකින් අවසන් සටන ආරමිභ කිරීම බෞද්ධයන්ගේ වගකීමකි. නැතිනමි දෙවනගල මෙන් අනෙක් බෞද්ධ සිද්ධස්ථානයන්ට පාහර මුසල්මානුවන් උන්ගේ දේපලක් කර ගනු ඇත. අවසන් සටන අරඹමු. 

පොලිසියෙන් අහිංසක අමිමා කෙනෙක්ට චණ්ඩි පාටි


මේ කදුලු සලන අමිමා වසර 27 ක් ජීවත් වුනේ කැළණිය ධර්මාලෝක විද්‍යාලය අසල අඹ, අචිචාර , වෙරළු , දිවුල් ආදි පළතුරැ විකුණන් පුංචි වෙළදාමක් කර ගෙනය. ඇය නමින් රෑපාවතිය. 67 වන වියේ පසුවන්නීය. පාසල් දරැවන්ට කරැණාවන්ත ආචිචි කෙනෙක් වු ඇය දරැවන් පාසලට රැගෙන එන මවි පියන්ට කරැනාවන්ත අමිමා කෙනෙක් වුවාය. 

එල්ටිටියි කරදර පැවති අවධියේ පාසල් දරැවන්ටද තර්ජන එල්ල වන විට දරැවන්ගේ ආරක්ෂාවට විමසිල්ලේන් සිටි අතර ඇය කළ සමාජ මෙහේවර සුලුපටු නැත. පාසල් ඇරුණු පුංචි දරැවන් රැගෙන යන්න එන මවිපියන්ගේ ප්‍රමාදයට අඩන දරැවන් ළගට ගෙන රැකවරනය දුන්නේද , පාසල් වෑන් රථය මග හැරි අඩන පුංචි දරැවන්ගේද පිහිටට රෑපාවති තම වෙළදාම කර ගෙන යන ගමන්ම ඉදිරිපත් වුවාය. ඇයගේ අගය පාසල් ගුරැවරැ ගුරැවරියන් මෙන්ම දරැවන්ගේ දෙමාපියන්ද හොදින්ම දැන සිටියේය. 

පසුගියදා පෑලියගොඩ පොලිසියේ පිරිසක් පැමීණ රෑපාවතිගේ වෙළද තටිටුවේ තිබු සියලු දෑ මහ මගට විසි කර , තටිටුවද කඩා බිද දමා ඇයට එම ස්ථානයෙන් ඉවත් වන ලෙසට තර්ජනය කරමිනි. එම අවස්ථාවේ රෑපාවති අඩා වැටුනු ආකාරයත් සිදුවි ඇති දෙයත් දුටු බොහෝ දේනාගේ ඇස් වලට කදුළු උනා ආවේය. ඒ දුක්මුසු අවස්ථාව අසල සිටි අයෙකු කැමරාවට හසු කර ගෙන තිබුනේ මෙයාකාරයටය. සාමජියට හානිදායක මත්කුඩු , ගංජා , කිසිප්පු ගහන ප්‍රෙදේශයක් වන හා කුඩිඩන්ගේ තොතැන්නක් වු පැළියගොඩ ප්‍රෙදේශයෙන් එම අපරාධකාරයන් අල්ලා ගැනීමට නොහැකිව හා ඔවුන්ට රැකවරනය දෙමින් තම අවජාතකය භාවය පෙන්නවන පෑලියගොඩ පොලිසිය මෙ අහිංසක අමිමාට තම චණ්ඩි පාටි දැමුවේ ඔවුන්ගේ අවජාතක භාවය තවත් හොදින් පෙන්වා දෙමිනි. 

ඇය කරගෙන ගිය මෙ පුංචි පළතුරැ වෙළදාමෙන් කිදෙනෙකුගේ බඩගිනි නිවෙන්නට ඇත්ද ? 

කාරැණිකව කරැණා පහදා නොදි මෙවන් චණ්ඩි පාටි දැමිමේ ඇයි ? කුඩිඩන්ට බයේ තම පොලිසියේ ප්‍රතිරෑපය නැති වු කල අහිංසකයන්ට පාටි දමා ප්‍රථිරෑපය නංවා ගැනීමටද ? මෙයින් පෙන්වන්නේ ඔවුන්ගේ සුනඛ භාවය නොවේද ? වගකිව යුත්තන්ගේ අවධානය මෙවාට යොමු නොවන බව අපිද දනිමු. මන්ද අද මේ රටේ නිතියක් කියා දෙයක් ඇත්තෙනමි ඒ අහිංසක පොඩි මිනිහාට පමණක් විම හේතුවෙන්. අපරාධ කාරයන්ට , කුඩිඩන්ට , පාහර දේශපාලුවන්ට මේ රටේ නිතිය ක්‍රියාත්මක නොවන බව ජනාතව වන අප හොදින්ම දිනිමු. පොලිසිය එවන් වුන් දකින විට හැසිරෙන ආකාරයද අපි දනිමු.  ඒ පිළිබදව නැවත නැවත කථා කළ යුතු නැත.   කෙසේ වුවද මෙම පාහර ක්‍රියාව සිදු කළ වුන්ට වැසි නැති හෙණ වැදිය යුතු යැයිද අප ප්‍රාර්ථනා කරන්නේ මෙවන සුනඛයක් තවත් ජිවත්ව සිටිය යුතු නොවන නිසාවෙනි. 

අන්ථවාදි මුස්ලිමි කණ්ඩායමි අතර ලංකාවෙදි ගැටුමි -



සුන්නි මුස්ලිම් හා ශියා මුස්ලිම් යනු මුසල්මානුවන් අතර ඇති නිකාය භේදයකි. ලොව පුරා මුසල්මානුවන් අතර දරුණු ගැටුම් හටගන්නේ මෙම නිකාය භේදය හේතුවෙනි. සිරියාව, ඇෆ්ගනිස්ථානය, තුර්කිය වැනි රටවල් අමානුෂික යුධ ගැටුම් ඇති අවාසනාවන්ත රටවල් බවට පත්ව ඇත්තේ මේ ගැටුම හේතුවෙනි. 

ලාංකීය මුස්ලිම් සමාජයද මේ වන විට සුන්නි මුස්ලිම් හා ශියා මුස්ලිම් වශයෙන් බෙදී ඇත. එපමණක් නොව තරීකා ජමාත් (මේ තුළද බෙදීම් රාශියක් ඇත), තබ්ලික් ජමාත්, තවුෆිද් ජමාත්, ජමාතී ඉස්ලාම්, බෝරා මුස්ලිම්, ජමාතුල් මුස්ලිමීන් ආදී සංවිධාන වල බෙදීම්ද මේ වන විට ලංකාව පුරා ව්‍යාප්ත වෙමින් පවතී. මේ ව්‍යාප්ත වන කණ්ඩායම් විසින් ලංකාවේ මුස්ලිම් ජනතාව අතර පතුරුවනු ලබන්නේ උග්‍ර වූ ආගමික අන්තවාදයකි.

මේ ආගමික අන්තවාදී කල්ලි විසින් මෙහෙයවෙන සන්නද්ධ කණ්ඩායම් ඇති බවද, මේ එක් එක් සන්නද්ධ කණ්ඩායම් අතර ගැටුම් ඇති වන බවද මේ වන විට රහසක් නොවේ. මේ ගැටුම් වලට ආසන්නතම උදාහරණය වනුයේ මින් දින කිහිපයකට පෙර කොච්චිකඩේ මුස්ලිම් පල්ලිය අසල ඇතිවූ සුන්නි ශියා මුස්ලිම් ගැටුමය. (අවාසනාවකට මේ සියල්ලටම මාධ්‍ය වල දොර වසා ඇත.) මේ වන විටත් මේ ගැටුම නිමවී නොමැති බවද වාර්තා වෙයි. 

පාලකයින් මේ අන්තවාදයට නිදහසේ වැඩෙන්නට ඉඩ දී ඊනියා සහජීවනයක් වෙනුවෙන් මුනිවත රකිති.  ප්‍රතිඵලය වනුයේ කුමක්ද?.
මේ රටද ගෝත්‍රික අන්තවාදීන්ගේ මස් මඩුවක් බවට පත් වීම නොවේද?.

මොරටු සරසවියෙන් බුර්කාව විසිවෙයි -


මුස්ලිම් කතුන් සිය මුහුණ සම්පූර්ණයෙන් වසා දමමින් පළඳින නිකාබ් හා බුර්කා පැළඳීමට මොර‍ටු විශ්වවිද්‍යාලය අවසර නොදේ. උපාධි අපේක්ශක සිසුවියන් දෙදෙනකු මීට මාස කිහිපයකට පෙර මේ සඳහා මොර‍ටු විශ්වවිද්‍යාලයේ පාලනාධිකාරියෙන් ඉල්ලූ අවසරයක් මත විශ්වවිද්‍යාලයීය නේවාසික හා විනය කමි‍ටුව හා සෙනෙට් සභාව මේ තීරණය ගෙන තිබේ. මෙවැනි අවසරයක් මොර‍ටු විශ්වවිද්‍යාලයෙන් ඉල්ලූ පළමු අවස්ථාවද මෙය වේ.


උපකුලපති මහාචාර්ය ආනන්ද ජයවර්ධන මහතා ප්‍රකාශ කරන්නේ නිකාබ් හා බුර්කා පැළඳීම විශ්වවිද්‍යාලයේ සාමාන්‍ය ක්‍රියා පටිපාටීන්ට බධාවක් වන බවත් ශිෂ්‍යා ශිෂ්‍යාවන්ගේ ආරක්ෂාව ගැන ප්‍රශ්නයක් ඇති වන බවත්ය. මේ අනුව එම විශ්වවිද්‍යාලය තුළ මුස්ලිම් ශිෂ්‍යාවන්ට පැලැඳිය හැක්කේ මුහුණු ආවරණය නොවන හිජාබය පමණි.

බුර්කාව විවිධ අවස්ථාවන්හිදී ජාතික ආරක්ෂාවට තර්ජනයක් වූ අවස්ථාවන් එමටය. එහෙත් ඒ කිසිදු අවස්ථාවක බුර්කාව තහනම් කරන්නට කිසිදු පාලකයෙකුට කශේරුකාවක් තිබුණේ නැත. පසුගියදා හෙල්මට් තහනම පවා ඉවත් කර ගැනුණේ බුර්කාවට තර්ජනයක් වේ යැයි අවදානමක් තිබුණු නිසාවෙනි. එහෙත් මොරටු විශ්ව විද්‍යාලයේ පාලනාධිකාරය විසින් කිසිවෙකුට හිස නොනවා ශිෂ්‍ය ශිෂ්‍යාවන්ගේ ආරක්ෂාව ගැන සිතමින් මේ ගත් නිර්භය තීරණයට අප හිස නවා ආචාර කළ යුතුය.

දෙවනගල මැනුම් කටයුතු හෙට ඇරඹෙයි - මුසල්මානුවන්ගෙන් උද්ගෝෂණයක් ?



දෙවනගල පුදබිමේ අනවසර ඉදිකිරීම් ඉවත් කොට එහි පුරාවිද්‍යා කැණීම් අරඹා පුදබිම සංරක්ෂණය කරදෙන්නැයි පසුගියදා සිංහල රාවය සමග දෙවනගල සුරැකීමේ සංවිධානය මගින් කළ අරගලය හේතුවෙන් මෙම පූජා භූමියේ මැනුම් කටයුතු අරඹන්නට මේ වන විට මුදල් ප්‍රතිපාදන වෙන්කොට ඇත.

එහි මැනුම් කටයුතු හෙට එනම් 03.12.2013 වන දින ඇරඹීමට නියමිතය. එහෙත් මේ වන විට දෙවනගල විහාර භූමියේ බලහත්කාරයෙන් පදිංචිව සිටින මුසල්මානුවන්ගේ එකමුතුවක් මේ වන විටද එයට එරෙහිව උද්ගෝෂණයක් පවත්වන්නට සංවිධානය වෙමින් සිටින බව අසන්නට ලැබෙයි. මෙම ජාතික කර්තව්‍ය නිමා වන තෙක් අප සමග රැදී ඉන්නට පැමිණෙන මෙන් අප ඔබ සැමගෙන් ඉල්ලමු.